Sunday, January 23, 2011

Bercinta selepas kahwin.....



Best tak tajuk tu?. kebanyakan org zaman skang ni bercinta sebelum kahwin..yerlah kate org kite kene kenal dulu hati budi seseorang tu sebelum kite nk melangkah ke alam perkahwinan =)...Betul ke boleh bahagia kalau kite bercinta sebelum kahwin ni?. Boleh janji ke jodoh akan smpai ke akhir hayat?...hurm, aku pun tak pasti sebab semuanye ketentuan ALLAH S.W.T... tapi bagi aku, mcm menarik jer kalau bercinta lepas kahwin ni, hahahaha...teringin?...hurm, kalau aku ditakdirkan bercinta selepas kahwin, aku tak menolak.Sebab macam aku ckp tadi, semuanya ketentuan ALLAH.S.W.T...tapi risikonye tu lah, kita tak tahu kan?..semuanya mcm misteri jer...tapi org kate lebih manis...yer ker?..hehehehe...mesti comelkan?..sebab due2 mcm malu2 yer lah sebab tak kenal kan....jadi, memang lah akan ade rase mcm tu..... hahahahaha...boleh plak kan?...risiko,hurm..memanglah sangat berisiko, kemungkinan besar keserasian tu susah nak ade, and kalau dah teruk sangat boleh sampai bercerai..tapi, bagi aku, sekiranya pasangan tu, mmg dah bersedia untuk berkahwin dan bersedia dengan qada dan qadar dari tuhan, insyaALLAH semuanya akan diberkati dan pasangan tu, tentu dapat mengharungi alam perkahwinan mereka dengan baik.yang penting, think positive and always sit down together and solve the problem wisely if there is any..betul tak?...

Aku nyer cerita mcm mane pulak?..hurm, aku berserah saje kepada ALLAH S.W.T, ape pun ku sentiasa berharap agar dipercepat jodoh. Sape yang tak nk kahwin kan?...semua org mengidam untuk mendirikan rumah tangga, cume mungkin aku belum sampai seru lagi...insyaALLAH, dah sampai seru nanti, akan ku khabarkan kepada semua org..hehehe..doa kalian semua amatlah dihargai =)

No comments:

Post a Comment